Wennen aan Nederland(s) - Reisverslag uit Chaam, Nederland van Michelle Backx - WaarBenJij.nu Wennen aan Nederland(s) - Reisverslag uit Chaam, Nederland van Michelle Backx - WaarBenJij.nu

Wennen aan Nederland(s)

Blijf op de hoogte en volg Michelle

24 Juli 2012 | Nederland, Chaam

Voor alle losers die het nog niet door hadden; ik ben na 8,5 maand weer in Nederland! En, eerlijk is eerlijk, dat is raaaaar!

De laatste dagen in Sydney lag ik, midden in de winter, in de Botanic Gardens van het zonnetje te genieten. Het besef dat ik twee dagen later het vliegtuig in zou stappen was er niet.

Zaterdag 21 juli was raar, heel raar! Na het uitchecken heb ik een boterham naar binnen gepropt en toen wist ik echt niet meer wat ik moest doen. Ik wilde dat de dag snel voorbij zou zijn, maar ook weer niet.. uiteindelijk heeft Serina mij mee naar de Art Gallery gesleept, goede keuze. Toch heb ik van 4 tot 6 mijn tijd in Sydney uitgezeten en vooral voor me uit gestaard. Airport Shuttle kwam en ik stapte in, nog steeds geen idee dat ik Australië ook echt ging verlaten. Op het vliegveld mijn laatste dollars uitgegeven en we konden beginnen aan de lange vlucht naar Taipei.

Een vlucht van zo'n 9 uur met, jullie raden het al, overheerlijke maaltijden! Ontbijt om 23.15, lunch ergens midden in de nacht, laat die jetlag maar komen! 5.40 lokale tijd kwamen we aan in Taipei. Meteen van een douche kunnen genieten en daarna Taipei in! Een ochtendje sightseeing, tempel, museum en de chaos in Taipei, we mochten het allemaal zien. Ik moest enigszins moeite doen om, na twee uur slaap, het Aziatisch-Engels van de guide te verstaan. Maar ondertussen weet ik dus alles van Taipei! :) 18 uur en een McDonald's maaltijd verder was het tijd om het vliegtuig weer in te stappen, op naar Bangkok! Vliegtuig uit, rondje lopen en het vliegtuig weer in. De laatste vlucht van ongeveer 11 uur kon beginnen. Na een bordje eten en een filmpje ben ik gelukkig in slaap gevallen. Rond een uurtje of 6 Nederlandse tijd werd ik helemaal wakker en was het wachten tot we aankwamen op Schiphol. Toen ik om 8.30 zag dat we boven Praag vlogen en er op mijn schermpje aangegeven stond dat ik over een uur in Nederland aan zou komen kreeg ik een raar gevoel in mijn buik. Ik werd misselijk, kreeg het warm, en een paar minuten later ook weer koud. Dit gevoel schijnt normaal te zijn, want ook Serina had er last van.. Om 9.30 waren we er hoor! Vliegtuig uit, backpack pakken, en dit keer zonder problemen de douane door! :) Wat was het fijn om iedereen weer te zien en te knuffelen :) Demi had een boterham met hagelslag voor me bij, heeeerlijk! Nog een drankje gedaan op Schiphol en toen naar huis! Daar ben ik verwend met manden vol lekkere dingetjes die ik zo gemist heb in Australië! Lekker!

's Middag/'s avonds hadden we nog een klein feestje! Super tof om iedereen weer te zien! Om 23 uur viel ik bijna op mijn stoel in slaap en was het tijd om iedereen naar huis te sturen en naar bed te gaan! Vannacht voor het eerst weer in mijn eigen bedje geslapen, en dat voelde raar! Alles was stil toen ik wakker werd, wakker worden zonder andere mensen in je kamer. En vooral beseffen dat je wakker wordt en niet meer in Australië bent, heel apart. Wat gegeten, helaas nog niet helemaal vol gestopt met broodjes hagelslag/kaas/brie/vlokken etc., mijn lichaam werkt nog niet helemaal mee.. jammer!

Nu is het tijd om aan Nederland te gaan wennen en vooral aan het Nederlands te gaan wennen en natuurlijk om nog ontzettend veel over het mooie Australië te dromen! Het is zo ontzettend raar om Nederlands te horen in de winkel, op de radio, het omroepen op Schiphol.

Super dat jullie de afgelopen maanden mijn verslagen hebben bijgehouden, en ik zou zeggen, tot de volgende keer! Want, ook al moet er eerst gestudeerd worden, die komt er. Wees maar niet bang!